مجید صالحی امیر با بیان اینکه آیین نامه اجرایی بند «م» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ برای اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیر رسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است، از سوی دولت ابلاغ شد، گفت: بر اساس این آییننامه، متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداث دارند، میتوانند برای تشکیل پرونده داده و برای دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.
او با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار در دولت مردمی سیزدهم اتفاق افتاده است، گفت: از مزایای دریافت سند در سکونتگاههای غیر رسمی میتوان به امکان استفاده از سند بهعنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان در ادامه گفت: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایانکار و امکان افزایش سرمایهگذاری در محله از دیگر مزایای دریافت سند در سکونتگاههای غیر رسمی است.
صالحی امیر گفت: متقاضیان برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاههای غیررسمی همدان تا پایان سال ۱۴۰۲ مهلت دارند.
او گفت: ساکنان متصرف زمینهای دولتی در سکونتگاههای غیر رسمی در سراسر استان پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir باید با بههمراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مربوطه مراجعه کنند.